Flinke slag geslagen bij tweede opruimdag

Afgelopen zaterdag is de 2e opruimdag voor het clubgebouw geweest. Op de planning stond het opruimen van de zolder, keuken, rekwisietenhok , techniekdesk en de repetitieruimte. Met de hulp van Marina, Karina, Hans, Laura en Barry werd er flink gewerkt.

Karina en Laura hebben het rekwisietenhok aangepakt. In het rekwisietenhok kwamen ze allemaal filmopnames van vorige stukken tegen. Sommige van deze opnames stonden nog op videobanden terwijl er ook nog stukken stonden op minidisc. De kast in het rekwisietenhok is klaar om in gebruik genomen te worden voor Snorro. Laura en Sanne zorgen dat iedereen een eigen laatje krijgt waar de spelers hun rekwisieten en eventueel kleine kledingstukken in op kunnen bergen. Tijdens het opruimen van deze ruimte werden er ook nog allemaal scripts gevonden die gelezen kunnen worden door de S&O om eventueel ooit te gaan spelen. Er werden ook een hele stapel fotolijsten gevonden met oude foto’s van de stukken. Alles wat niet thuis hoorde in het hok werd op een centraalpunt verzameld en uitgezocht van wat weg kon en wat naar een andere plek moest.

Hans en Marina hebben de zolder aangepakt. Er zijn daar een heleboel stoffen weggegooid waar niks meer mee kon. Sommige waren kapot , andere waren weer te klein of te lelijk. Op zolder is nu alles goed geordend. Rekwisieten die niet bij dit stuk gebruikt worden liggen nu op zolder. Alle verfspullen staan bij elkaar, evenals de versieringen en kleding die nu niet gebruikt worden. Terwijl dat allemaal gebeurde is Barry bezig geweest in de repetitieruimte om de grote witte trap uit elkaar te slopen en weg te gooien. Toen dat klaar was is hij samen met Hans en Marina in de keuken begonnen. Hier is de hele vloer leeggemaakt, vieze dingen waar de schimmel in stond weggegooid, de kast in de keuken is leeggemaakt en weer gevuld met flyers en andere administratieve benodigdheden. De filmopnames staan nu ook in die kast.

Tijdens het opruimen werd er een whiteboard gevonden. Dit whiteboard hangt nu in de keuken en gaat gebruikt worden als boodschappenlijst voor de activiteitencommissie. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat het clubgebouw opgeruimd blijft. Het is nu een stuk makkelijker om te vinden wat je nodig hebt, maar ook om spullen op de juiste plek op te bergen. De enige vraag die nu nog rest is of iedereen even op de kapstok wil kijken in het clubgebouw en wat van hem of haar is meenemen zodat de kapstok ook leeg is en alleen vol hangt als er gerepeteerd wordt. Iedereen die er was: bedankt! En mocht er nog een 3e dag nodig zijn krijgt iedereen dat op tijd te horen.

Geef een reactie