In de eerste bestuursvergadering met Thomas als bestuurslid zijn er wat taken opnieuw verdeeld. Het updaten van de draaiboeken voor onze activiteiten is iets wat al langer op de actielijst stond. Thomas gaat dat project nu oppakken. Hij zal kijken wat er van de huidige draaiboeken nog actueel is en bij de commissies nieuwe informatie ophalen. Ook de punten uit nabesprekingen van de afgelopen jaren zal hij gaan verwerken in een nieuw draaiboek.
Het huidige draaiboek stamt van 2010/2011 en heeft tussendoor kleine updates gehad, maar is nooit grondig herzien. Daar is het nu wel tijd voor, omdat er veel wisselingen van commissieleden hebben plaatsgevonden en de kennis niet altijd goed kon worden overgedragen. Het idee van de draaiboeken is dat we per activiteit makkelijk kunnen zien wat er moet gebeuren, hoe dat in zijn werk gaat en waar je op moet letten bij de organisatie. Zo moet iedereen makkelijk dingen kunnen oppakken en kunnen we dingen steeds beter doen, omdat de leerpunten uit het verleden meegenomen worden.
Thomas zal de komende maanden bezig zijn om informatie te verzamelen en de draaiboeken nieuw leven in te blazen en te voorzien van een goede structuur (beschrijving van activiteiten, checklists, wie heeft waarmee te maken, etc.). Zijn streven is om rond de zomer dit project af te ronden, waarna het bijhouden van wijzigingen weer makkelijk gedaan kan worden en iedereen de juiste informatie heeft.